Το προηγούμενο πείραμα με τη σόδα και το ξίδι ενθουσίασε πολύ τα παιδιά. Μου ζητούσαν από τότε να ξανακάνουμε κι άλλο πείραμα με σόδα. Το σκέφτηκα λοιπόν αρκετά, συμβουλεύτηκα τον ειδικό, τον κ. Χρήστο Μάντζιο, μου έδωσε οδηγίες, και την Τρίτη που πέρασε πήγαμε και πάλι στην αίθουσα Φυσικής.
Αρχικά τους έδειξα ένα μοβ υγρό, το οποίο δεν μπορούσαν να καταλάβουν τι ήταν. Μόνο όταν ανοίξαμε το καπάκι και το μύρισαν, κατάφεραν να μαντέψουν ότι ήταν κάποιο λαχανικό βρασμένο. Η αποκάλυψη έγινε. Τους εξήγησα ότι ήταν ζουμί από κόκκινο λάχανο που το έβρασα με νερό.
Αποστολή τους ήταν, σαν μικροί επιστήμονες που είναι, να ενώσουν το λαχανόζουμο με διάφορα υλικά - όπως κάναμε και με τη σόδα και το ξίδι - να παρατηρήσουν και να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους.
Το πρώτο βήμα που έπρεπε να γίνει ήταν κάθε ομάδα να βάλει αριθμούς στα ποτηράκια της και αντίστοιχους αριθμούς στα ποτηράκια του φύλλου εργασίας τους.
Έπειτα, βάλαμε λαχανόζουμο σε όλα τα ποτήρια. Το πρώτο ποτήρι ήταν το ποτήρι ελέγχου, οπότε βάψαμε και το αντίστοιχο ποτήρι στο φύλλο παρατήρησης μοβ.
Μετά, κάθε ομάδα έριξε ξίδι στο δεύτερο ποτηράκι της. Αμέσως συνέβη το αναπάντεχο: το μοβ υγρό μεταμορφώθηκε σε φούξια! Η μεταμόρφωση έγινε δεκτή με επιφωνήματα θαυμασμού. Η προσοχή όλων είχε πλέον κερδηθεί...
Στη συνέχεια, κάθε ομάδα πρόσθεσε ένα-ένα τα υπόλοιπα υλικά, καταγράφοντας με προσοχή τις παρατηρήσεις τους.
Στο τέλος τα ποτηράκια τους ήταν εντελώς πολύχρωμα!
Το φύλλο παρατηρήσεών τους τελικά είχε αυτή τη μορφή:
Η τελική δραστηριότητά μας ήταν να βάλουμε τα χρώματα των ποτηριών μας στη σειρά. Τους ζήτησα να ξεχωρίσουν τις αποχρώσεις του καφέ - κόκκινου - πορτοκαλί, τις αποχρώσεις του μοβ - ροζ, και τις αποχρώσεις του πράσινου - μπλε, και να τις βάλουν στη σειρά από το πιο ανοιχτό προς το πιο σκούρο.
Συζητήσαμε το λόγο για τον οποίο πίστευαν ότι κάθε υγρό που πρόσθεταν μεταμόρφωνε διαφορετικά το μοβ λαχανόζουμο.
Κάναμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση όπως θα δείτε παρακάτω:
Πρώτα μαζευτήκαμε στο τραπέζι μιιας ομάδας όλοι και περιγράψαμε όλη τη διαδικασία που ακολουθήσαμε:
Τέλος καταλήξαμε σε συμπεράσματα βασισμένοι στις παρατηρήσεις μας:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου